KVfc2
logodrukwerkprijzenvoorzakelijkdrukwerk
m5
m2

Een fantastische plek om te judoën

Jan van der Heijden ontvangt Sportpenning Breda
zaterdag 3 september 2012

BREDA - Zoek vergeefs in het betaalde voetbal naar een trainer met
vijftig dienstjaren.

Jan van der Heijden lukt het wel bij judovereniging De Baronie. En het contract is weer voor onbepaalde tijd verlengd. Met 'meneer' spreekt de jeugd hem aan, net zoals de judoka's die een halve eeuw terug bij hem begonnen. En dat zijn er honderden. Van der Heyden is een begrip in de Bredase judowereld.

Heel wat banden, van geel tot zwart, worden dankzij hem verdiend. Hoe
oud is hij? "Moeilijk te schatten", zegt mama Wendy Seelen, die sinds enkele maanden haar 5-jarige zoon Tygo naar de dojo brengt. "Voor de regels", zegt ze. "Maar ook dat mijn zoon zich lekker uit kan leven. Jan doet het leuk, begrijpelijk en met humor. Hij spreekt de taal van de kinderen. Kent ze allemaal bij naam. Als ouder zit je erbij en zie je je zoon veranderen." Het 50 jaar bestaande De Baronie jubileert. Reden voor de club om Jan, die zijn leeftijd van 76 verklapt, eens extra in het zonnetje te zetten. Maar hoe? De koninklijke onderscheiding is hem enkele jaren terug al opgespeld. De gemeente Breda biedt uitkomst met wethouder Bob Bergkamp. Hij komt naar feestadres Boerke Verschuren om hem de Sportpenning Breda uit te reiken. "Een blijk van waardering, waar we heel zuinig mee omgaan", ben1adrukt hij. Jan van der Heyden, komend uit het onderwijs en elke week nog goed voor 22 lessen, is er verguld mee. Hij betrekt alle bestuursleden in zijn roem. Hij gaat nog even door, belooft hij. En judoclub De Baronie kan gerust zijn. De verdiende gemeentespeld gaat niet op de kimono. Om blessures bij de schouderworp te voorkomen.

bron: BNDeStem

logoJVBaronie2012

Direct naar
Tegoedbon judolessen